کتاب مقدمه‌اي بر علوم و فناوري نانو

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • زبان نوشتار: فارسی
  • نویسنده: آلن نولهات
  • مترجم: پیام عباسی
  • موضوع: فناوری نانو
فروشنده فروشنده: فروشگاه اینترنتی جاست کالا
آماده ارسال ناموجود
70,000
15%
60,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

«معرفی کتاب مقدمه‌ای بر علوم و فناوری نانو»

*******

کتاب مقدمه‌ای بر علوم و فناوری نانو نوشته آلن نولهات و ترجمه پیام عباسی می‌باشد.

درباره کتاب:

این کتاب به شیوه‌ای کاملاً ساده و کاربردی، اصول و مبانی مورد نیاز برای درک دنیای نانو (فیزیک کوانتوم، نانومواد، زیست‌شناسی مولکولی، میکرو و نانو الکترونیک) را به ما آموزش می‌دهد و نمونه‌هایی از کاربردهای آنها را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد که شامل مواد، انرژی، دستگاه‌ها، مدیریت داده‌ها و علوم زندگی می‌باشند. همچنین به وضوح نشان می‌دهد که دنیای نانو در نقطه عبور از دانش و نوآوری چگونه خواهد بود. همچنین بخش‌های مختلف کتاب یک شناخت کلی از تکامل علوم نانو و فناوری‌های نانو را ارائه می‌دهند. بنابراین فصل‌های جالب کتاب به طور منظم و از طریق مسیرهای مختلف مقدمه‌ای را در مورد این حوزه پیچیده برای شناخت و تأمل بیشتر خواننده فراهم می‌کنند. 

این کتاب همانند یک تور راهنما و مصوّر است که اهمیت دنیای نانو را در زندگی روزمره به ما نشان می‌دهد. گردآوری مطالب آن برای کشف دنیای نانو به شیوه‌ایست که می‌تواند حس کنجکاوی خواننده را بر انگیزد به طوری که عمیقاً درگیر موضوع مورد بحث شود. در بسیاری از زمینه‌های مختلف ما می‌توانیم موجی از محصولات جدیدی را مشاهده کنیم که به طور مستقیم با علوم نانو در ارتباط هستند. بنابراین، در فصل 1 ایده‌های اساسی معرفی می‌شوند و مختصری از یک طرح کلی ارائه خواهد شد. با این حال، درک اینکه چگونه بسیاری از حوزه‌های پیچیده با هم کار می‌کنند همچنان دشوار است. یک مقدمه اساسی درباره این ایده‌ها در فصل 2 ارائه می‌شود. در فصل 3 عملکرد ابزار مورد نیاز برای کشف دنیای نانو توضیح داده می‌شود. ما به عصر نانو وارد می‌شویم: پیشرفت در حوزه‌های الکترونیک، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات از راه دور به ما اجازه می‌دهد تا زمینه‌هایی را که زمانی از هم جدا بودند دوباره یک جا گرد هم آوریم. میکرو الکترونیک که در فصل 4 مورد بررسی قرار می‌گیرد با زیست‌شناسی سلولی و مولکولی ترکیب می‌شود. فصل 5 این همگرایی و دیدگاه‌های تأثیرگذار جدید آن را معرفی می‌کند. مدارهای مبتنی بر سیلیکون به طور مداوم بهبود می‌یابند و ما می‌توانیم عملکرد مدارهای نورونی خود را از طریق MRI مشاهده کنیم. ترانزیستورها با نورون‌های بیولوژیکی ارتباط برقرار می‌کنند و ما را قادر به ایجاد پروتزهایی می‌کنند که قبلاً بی‌سابقه بودند. در فصل 6 نمونه‌هایی از آخرین نوآوری‌ها ارائه می‌شود و کاربردهای فناوری نانو در حوزه‌های مواد، موتور، انرژی و همچنین میکرو و نانوسیستم‌ها نشان داده می‌شود. همگرایی این فن‌آوری‌ها به ما این امکان را می‌دهد تا سیستم‌های پیچیده‌ای را ایجاد کنیم. در فصل 7 به تأثیر این فناوری‌های نوین بر جامعه می‌پردازیم. این فصل بر شبیه‌سازی‌های کامپیوتری تمرکز دارد که تا حد زیادی به دلیل وجود پایگاه داده بهتر و عملکرد افزایش ‌یافته در توانایی‌های پردازش کامپیوتری، اصلاح شده‌اند. این شبیه‌سازی‌های کامپیوتری به ابزاری ضروری در پیش‌بینی تحولات آینده و حمایت از نوآوری‌های صنعتی تبدیل شده‌اند. بخش بزرگی از کار ما در یک دنیای مجازی صورت می‌گیرد که به نوبه خود ما را قادر به درک دنیای نانو می‌کند.

خواندن کتاب مقدمه‌ای بر علوم و فناوری نانو را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم؟

به طور کلی کتاب حاضر دربرگیرنده مباحث علم فیزیک، شیمی، مواد، پزشکی و دستگاهی در قالب نانوفناوری است که می‌تواند مقدمه مناسبی برای مطالعه علاقه‌مندان به شناخت حوزه نانوفناوری به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان علوم پایه و مهندسی و پژوهشگران باشد.

درباره نویسنده کتاب:

مطالب شگفت‌انگیز این کتاب توسط متخصصی به نام «آلن نولهات» نوشته شده‌اند که بخش عمده‌ای از زندگی حرفه‌ای خود را در این زمینه گذرانده است. کتاب آلن نولهات ما را به یک قلمرو جادویی می‌برد که اخیراً کشف شده است. آلن نولهات این دنیای جدید را با واقع‌گرایی یک مهندس و همچنین با تخیل یک محقق توصیف می‌کند. در انجام این کار او بخشی از رویای خود را نیز به ما نشان می‌دهد.

فهرست کتاب مقدمه‌ای بر علوم و فناوری نانو:

فصل 1. فناوری‌های نانو چه هستند؟

فصل 2. شناخت برخی از علوم برای آغاز 

فصل 3. انقلاب در تکنیک‌های مورد استفاده در مشاهده و تصویربرداری

فصل 4. اتحاد نرم‌افزار و سخت‌افزار و یا اطلاعات حک شده بر سیلیکون

فصل 5. مکانیک جهان زنده

فصل 6. کاربردهای فناوری نانو

فصل 7. فناوری‌های نانو در حال تغییر جهان هستند

زبان نوشتار
فارسی
نویسنده
آلن نولهات
مترجم
پیام عباسی
موضوع
فناوری نانو
انتشارات
تات
نوبت چاپ
اول
سال چاپ
بهار 1400
روکش جلد
سلفون براق
جلد کتاب
شومیز
قطع کتاب
وزیری
تعداد صفحات
200

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...