کتاب انقلاب گرافن (علم ناشناخته مواد فوق نازک)

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • زبان نوشتار: فارسی
  • نویسنده: برایان گلک (Brian Clegg)
  • مترجم: پیام عباسی
  • موضوع: نانو فناوری (مواد پیشرفته)، گرافن
فروشنده فروشنده: فروشگاه اینترنتی جاست کالا
آماده ارسال ناموجود
85,000
12%
75,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

«معرفی کتاب انقلاب گرافن»

*******

کتاب انقلاب گرافن نوشته برایان کلگ و ترجمه پیام عباسی می‌باشد.

درباره کتاب:

به دنیای شگفت‌انگیز گرافن، نازک‌ترین ماده شناخته شده جهان در علم و فناوری خوش آمدید. نانوفناوری، توانمندی تولید و ساخت مواد، ابزار و سیستم‌های جدید با در دست گرفتن کنترل در مقیاس نانومتری یا همان سطوح اتمی و مولکولی و استفاده از خواصی است که در این سطوح ظاهر می‌شوند. یک نانومتر برابر با یک میلیاردم متر (۹- ۱۰ متر) می‌باشد. این اندازه ۱۸۰۰۰ بار کوچک‌تر از قطر یک تار موی انسان است. به ‌طور میانگین ۳ تا ۶ اتم در کنار یکدیگر طولی معادل یک نانومتر را می‌سازند که این خود به نوع اتم بستگی دارد. به‌ طور کلی، فناوری نانو گسترش، تولید و استفاده از ابزار و موادی است که ابعادشان در حدود 1 تا 100 نانومتر می‌باشد. فناوری نانو به سه سطح قابل تقسیم است: مواد، ابزارها و سیستم‌ها. موادی که در سطح نانو در این فناوری به کار می‌روند را نانو مواد می‌گویند. ماده نانو ساختار، به هر ماده‌ای که حداقل یکی از ابعاد آن در مقیاس نانومتری (زیر ۱۰۰ نانومتر) باشد اطلاق می‌شود که گرافن نیز یکی از مواد نانو ساختاریست که در این دسته قرار می‌گیرد.

در این کتاب اتفاقات و چگونگی کشف گرافن توسط دانشمندان مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین در مورد نانوساختارهای مختلف کربن و دیگر مواد فوق نازک همراه با خصوصیات آنها و کاربردشان به طور کامل بحث شده است. این کتاب در شش فصل همه جنبه‌های ماده گرافن را به وضوح برای ما مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و ویژگی‌های جهان مواد فوق نازک را به ما معرفی می‌کند.

در سال 2003، آندره گیم و کنستانتین نووسلوف، فیزیکدانان روسی راهی را برای تولید گرافن (نازکترین ماده در جهان) با استفاده از نوار چسب برای جدا کردن لایه‌ای به ضخامت یک اتم از یک قطعه گرافیت پیدا کردند. تلاش آنها منجر شد که در سال 2010 برنده جایزه نوبل فیزیک شوند و اکنون کاربردهای گرافن و سایر مواد «دو بعدی» یک صنعت جهانی را تشکیل می‌دهند. گرافن به مراتب قوی‌تر از فولاد است، رسانایی آن از هر فلزی به مراتب بهتر است و می‌تواند به عنوان ماده‌ای در غربال‌گری مولکولی برای تصفیه آب عمل کند. اجزای الکترونیکی ساخته شده از گرافن کسری از اندازه ریز تراشه‌های سیلیکون هستند و می‌توانند هم انعطاف‌پذیر و هم شفاف باشند و امکان تعبیه وسایل الکترونیکی در لباس، تولید سلول‌های خورشیدی متناسب با هر سطح یا حتی ایجاد خال‌کوبی‌های موقت و نامرئی که سلامتی شما را کنترل می‌کنند نیز فراهم می‌کنند. پس از متحول کردن صنعت الکترونیک‌ با ساخت ترانزیستور، مواد فوق‌ نازک امکان برداشتن گام بزرگ علمی بعدی را برای ما مهیا می‌کنند. پس برای وقوع انقلاب گرافن آماده شوید.

خواندن کتاب انقلاب گرافن را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم؟

به طور کلی کتاب حاضر به نحوه کشف ماده‌ای فوق‌العاده نازک به نام گرافن و مقایسه خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی آن با مواد دیگر می‌پردازد. علاوه بر آن کاربردهای گرافن را در زمینه‌های مختلف زندگی انسان‌ها بررسی می‌کند. بنابراین مباحث مربوط به آن می‌تواند برای مطالعه علاقه‌مندان به حوزه نانوفناوری به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان علوم پایه و مهندسی، مخترعان و پژوهشگران مفید باشد.

درباره نویسنده کتاب:

آخرین کتاب‌های برایان کلگ با عنوان‌‌های «قاب واقعیت» و «آیا اعداد واقعی هستند؟» چاپ شده‌اند؛ وی همچنین کتاب‌های «موج‌های گرانشی» و «داده‌های بزرگ» را در مجموعه علوم داغ نوشته است. دو کتاب دیگر از وی با نام‌های «دنیای تاس» و «مختصری از تاریخ بینهایت» در لیست جایزه انجمن سلطنتی بریتانیا برای کتاب‌های علمی قرار گرفته‌اند. برایان برای بسیاری از نشریات معتبر از جمله وال استریت ژورنال، طبیعت (Nature)، بی بی سی فوکوس، دنیای فیزیک، تایمز، ناظر (The Observer) و خانه‌داری ایده‌آل نویسندگی کرده است. وی همچنین سردبیر سایت popularscience.co.uk و وبلاگ www.brianclegg.net نیز می‌باشد.

زبان نوشتار
فارسی
نویسنده
برایان گلک (Brian Clegg)
مترجم
پیام عباسی
موضوع
نانو فناوری (مواد پیشرفته)، گرافن
انتشارات
تات
نوبت چاپ
اول
سال چاپ
زمستان 1400
روکش جلد
سلفون براق
جلد کتاب
شومیز
قطع کتاب
وزیری
تعداد صفحات
196

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...